sgpgou@hotmail.com





sgpgou@hotmail.com


El poema escollit es troba dins els inicis del poeta. Forma part del conjunt de poemes englobats sota el títol Porto la tarda recolzada al braç (1948-1954). El poema és L’amor jugava a perdre’s. 
M'ha agradat molt el fet de veure l'amor, en aquest cas, com un sentiment projectat cap a la natura. Una natura viva, plena de sensacions lliures sense cap mena de lligam. La mirada transparent, d'uns ulls clars, m'ha donat idees per expressar, mitjançant els colors, sentiments d'afecte, fidelitat i odi.
 
He pintat uns ulls clars, mig tapats per unes branques de lila amb el rere fons d'una tarda de capvespre.

 

PORTO LA TARDA RECOLZADA AL BRAÇ

(1948-1954)

L’ AMOR JUGAVA A PERDRE’S

L'amor jugava a perdre's
als teus ulls clars.
Em deia l'enyorança:
No el trobaràs.
La tarda s'enfollia,
boja de llum,
vibrant en l'harmonia
del seu perfum.
Plorava el cor silencis
i llanguiment.
Em deia tot: No hi pensis
per un moment.
L'amor es compadia
del meu penar;
de sobte apareixia
rera un lilà.
Per la meva hora muda
volava un cant.
L'amor era vençuda
i el pler constant.


S'adorm un goig unànime
als teus ulls clars.
L'amor, ara, es repenja,
fina, al meu braç.

No hay comentarios:

Publicar un comentario